Klant aan het woord

Door Daan Castelijn - 07 mei 2021 -
‘Klant is koning’, een oud gezegde dat in de hedendaagse maatschappij een beetje afgezaagd klinkt. Echter, is dit een statement waar wij bij Castelijn Mode nog steeds naar streven. Een klant moet zich prettig voelen in onze winkel en met een voldaan gevoel naar buiten lopen. Wie kan het beste vertellen hoe wij van Castelijn Mode dit faciliteren? De klant zelf! Om deze reden laten wij je kennis maken met Castelijn Mode door de ogen van Guus, een vaste klant die wij regelmatig in onze winkel mogen ontvangen.

“Waarom ik graag bij Castelijn Mode Beek shop? Dit heeft meer dan één reden. Ik denk dat ik voor iedereen spreek wanneer ik zeg dat de winkel een prettige uitstraling heeft. Het is een ruime winkel die netjes ingericht is wat voor rust zorgt tijdens het winkelen. Daarnaast geeft het personeel je de tijd en ruimte om zelf te oriënteren maar vragen ze altijd of ze je ergens bij kunnen helpen. Deze combinatie vind ik persoonlijk erg fijn, ze voorzien je namelijk van een gedegen advies zonder hierin aan te dringen. Het personeel is zeer vriendelijk en staat ervoor open je te leren kennen. Inmiddels ben ik een vaste klant en kent zowel het personeel als de eigenaren mij bij mijn voornaam, dit geldt ook andersom. Dit voegt voor mij nog meer waarde toe aan mijn winkelervaring omdat ik nu de winkel niet meer alleen bezoek om kleding te kopen, maar ook een gezellig praatje kan maken.


Naast een prettige winkelervaring is het kledingaanbod zelf natuurlijk dé doorslaggevende factor voor een succesvol winkelbezoek. Zelf koop ik zowel zakelijke als casual kleding bij Castelijn Mode. Zo heb ik in het verleden diverse kostuums op maat laten maken. Hierbij werden mijn maten opgemeten en het kostuum afgespeld daar waar er aanpassingen nodig waren. Wat casual kleding betreft ben ik met name ‘fan’ van de merken Cast Iron en PME-Legend

 
Zoals denk ik al wel duidelijk naar voren is gekomen bezoek ik graag de winkel. Door de huidige corona pandemie heb ik echter ook verscheidende keren kleding via de webshop gekocht. Daarnaast heb ik een keer een ‘verrassing box’ laten samenstellen. Dit alternatief werd geboden toen shoppen op afspraak nog niet toegestaan was. Castelijn Mode stelde op basis van mijn aankoopgeschiedenis en de door mij doorgegeven voorkeuren en maten een box samen met verschillende kledingstukken. Dit hebben zij naar mijn mening uitstekend gedaan want ik heb uiteindelijk zo’n 75% van de kledingstukken uit de box gehouden en maar een klein gedeelte retour gestuurd. Om de cirkel van aankoopmogelijkheden rond te maken heb ik onlangs de winkel bezocht op afspraak. Dit was bijzonder goed geregeld. Ik kon gemakkelijk online een afspraak plannen en werd als vanouds ontvangen in de winkel. 
 

Als ik inmiddels nog niet genoeg redenen aangereikt heb waarom ik vind dat iemand bij Castelijn Mode zou moeten shoppen trekken de gemakkelijke bereikbaarheid, voldoende parkeergelegenheden en het kopje koffie bij het winkelbezoek anderen misschien over de streep. Al met al een zeer prettige winkel die ik graag bij anderen aan raad!”