Naar boven

Veelgestelde vragen

Bestellen

Hoe log ik in/ maak ik een account aan? 
Wanneer je al klant bent, kun je rechtsboven inloggen (Mijn account). Indien je nieuw in onze shop bent, kun je ervoor kiezen een account aan te maken op dezelfde locatie. Ook tijdens het bestellen wordt de mogelijkheid geboden om een account aan te maken. Uiteraard is het ook mogelijk om zonder account een bestelling te plaatsen.

Hoe selecteer ik producten?
Bestellen op onze webshop is heel eenvoudig. Ga naar het artikel van jouw keuze. Vervolgens kies je de juiste maat en drukt op de knop ‘in winkelwagen’. Nu heb je het gewenste artikel in jouw winkelwagen geplaatst. Indien je meer exemplaren van hetzelfde artikel wenst, kun je het aantal aanpassen.

Indien je je hebt bedacht, kun je met de knop ‘verwijderen’ het artikel uit je winkelmand halen. 
Vanuit hier kun je de betaling afronden of verdergaan met winkelen. Wanneer de bestelling compleet is klik je op de knop 'naar de kassa' en vervolg je de stappen in het betalingsproces.

Hoe kan ik mijn bestelling betalen?
Je kunt je bestelling op verschillende manieren betalen, namelijk:

  • iDeal
  • Creditcard: Visa, Mastercard
  • Acceptgiro: Afterpay

Als je kiest voor acceptgiro, dan ontvang je binnen twee weken na je bestelling de acceptgiro van de door jouw bestelde goederen. Deze dien je dan direct te betalen. Indien je artikelen retour stuurt, dan worden de retour-goederen onder aftrek van de retourkosten van € 4,75 in mindering van het totaal door jouw te betalen bedrag gebracht.  

Voor alle betalingen en refunds aangaande iDEAL en creditcard (Mastercard en Visa) gebruiken wij de paymentprovider Adyen. De uiteindelijke betalingen worden verrekend door Adyen.

Worden er betaalkosten berekend? 
Voor iDeal, Creditcard en Afterpay worden geen betaalkosten berekend.

Ik heb een couponcode, hoe werkt dit?
Tijdens het afrekenproces kunt  je je code invoeren. De actie wordt direct zichtbaar in je betaaloverzicht.

Hoe weet ik dat mijn bestelling is gelukt?
Als je een bestelling hebt geplaatst en daarbij de betaling hebt afgerond, dan krijg je van ons een orderbevestiging in jouw e-mail. Hierop staat een overzicht van de door jouw bestelde artikelen.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Nee, je bestelling wordt direct verwerkt en verzendklaar gemaakt. Je kunt je bestelling uiteraard altijd retour sturen. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?

Binnen Nederland

  • PostNL: Op werkdagen voor 15:00 uur besteld, de volgende dag in huis. Geen leveringen op zondag en maandag.

Voor België

  • 1-2 werkdagen

Voor Duitsland

  • 2-3 werkdagen


Kan ik mijn bestelling ook in de winkel ophalen?
Je kunt de bestelling ook zelf ophalen bij ons in de winkel. Wil je hier gebruik van maken, dan kan je dat aanvinken tijdens het afrekenproces. Wanneer je het product bij ons in de winkel ophaalt, worden er vanzelfsprekend geen verzendkosten gerekend.

Kan ik mijn bestelling ook bij een PostNL punt laten bezorgen?
Je kunt je bestelling laten bezorgen bij een PostNL punt naar keuze. Wil je hier gebruik van maken, dan kan je dat aanvinken tijdens het afrekenproces.

Worden er verzendkosten berekend?
Wij rekenen geen verzendkosten voor alle bestellingen vanaf € 40,- indien verzonden met PostNL.
Indien je bestelling lager dan €40,- is, brengen wij de volgende bedragen in rekening:

  • PostNL                  € 4,75

Spaar ik ook punten met mijn webaankoop?
Ja, met je online aankoop spaar je punten.

Ik wil een ander iets cadeau sturen / mijn bestelling op een ander adres laten bezorgen. Kan dit?
Je kunt jouw bestelling op een afwijkend adres laten bezorgen. Tijdens het afrekenproces vul je jouw eigen gegevens in bij ‘factuuradres’. Bij ‘afleveradres’ voer je vervolgens het adres in waar je het wil laten afleveren.

Toen ik een artikel in mijn winkelwagen legde, was het op voorraad, maar toen ik bij de kassa kwam was het uitverkocht. Hoe kan dit?
Een artikel wordt pas voor je gereserveerd als je de bestelling hebt afgerond. Het kan zijn dat het product op voorraad was toen je artikel in de winkelwagen ging, maar tijdens de bestelling uitverkocht raakte.

Mijn maat zit er niet meer bij, wat nu?
Het kan voorkomen dat het product niet meer in jouw maat in de webshop voorradig is. Neem contact op met de winkel klantenservice@modecastelijn.nl.

Zijn de prijzen in de webshop in- of exclusief BTW? 
De prijzen in onze webshop worden weergegeven inclusief BTW.

Retouren

Wat zijn de procedures bij een retour?
Indien je goederen retour wil sturen, dan vragen wij je deze te verpakken in de - indien redelijkerwijs mogelijk - oorspronkelijke verpakking die goed wordt afgesloten, samen met de retourbon. Wanneer je gebruik wil maken van gratis retourneren plak je de retoursticker die bij de retourbon zit over de oorspronkelijke adressticker. Je kunt jouw retourzending vervolgens gratis afleveren bij een PostNL servicepunt bij jou in de buurt. Wanneer je van een andere vervoerder gebruik wil maken, zijn de directe kosten voor het terugsturen voor je eigen rekening. Het volledige aankoopbedrag, inclusief eventuele standaard verzendkosten voor de heenzending, wordt binnen 14 dagen na herroeping op jouw rekening gestort.

In Nederland moeten retouren bij een PostNL punt worden afgegeven.

Let op! Het bedrag wordt binnen 14 dagen op jouw rekening gestort. 

Kan ik het pakketje retour brengen in de winkel?
Je kunt jouw pakketje in onze winkel retourneren. In dit geval geldt ook dat het volledige aankoopbedrag wordt terugbetaald wanneer de artikelen onbeschadigd (behalve wanneer het beschadigd binnen gekomen is), ongebruikt en voor zover mogelijk in originele verpakking met aangehecht prijskaartje verpakt zijn. Wij vragen je om ook het retourformulier en retoursticker mee te nemen naar de winkel. Wij sturen het pakketje voor je terug en je krijgt zo snel mogelijk je geld retour gestort op de rekening waarmee je betaald hebt.  In dit geval rekenen wij geen retourkosten. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd. 

Kan ik een artikel omruilen?
Indien een product niet past of niet naar tevredenheid is, kun je het artikel retour sturen. Het gewenste product, of de gewenste maat, kun je opnieuw bestellen bij ons in de webshop. 

Wat zijn de regels voor het retourneren?
Wij verzoeken je om, voor zover mogelijk, de artikelen in de originele verpakking en voorzien van het aangehecht prijskaartje aan ons retour te sturen. Gebruik hiervoor bij voorkeur de doos waarin je de producten hebt ontvangen en plak de retoursticker over jouw adressticker heen. Indien de retour gestuurde artikelen door jou beschadigd of gedragen zijn, dan zijn wij gerechtigd om de verminderde waarde van de producten aan je retour te betalen, met dien verstande, indien het product onverkoopbaar is, dan wordt het artikel niet aan je vergoed en zullen de producten door ons worden vernietigd.   
Welke kosten worden er gerekend voor het retour zenden?
De kosten voor het retourneren zijn voor je eigen rekening en bedragen €4,75 tenzij het een productklacht betreft. Je hoeft deze overigens niet zelf bij de vervoerder te betalen, maar dit wordt verrekend met het aan jou uit te betalen bedrag. 

Wat moet ik doen als er een verkeerd artikel of beschadigd artikel geleverd is?
Wanneer je een verkeerd of beschadigd artikel ontvangt mag je deze aan ons retourneren.  Op het retourformulier dien je dan aan te geven dat het gaat om een verkeerde levering of een beschadigd artikel. Wij beoordelen de klacht en storten de eventueel gemaakte verzendkosten terug.  

Heb je een klacht?
Ben je niet tevreden over een product of dienst? Neem dan gerust contact met ons op. Dit kan via de e-mail of telefonisch via 046 420 20 50. Bij e-mail wordt jouw vraag binnen 1 werkdag beantwoord. Wij zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen tussen 09.30 en 18.00 uur. Wij geven je uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de klacht een inhoudelijke reactie.

Ben je niet tevreden met de afhandeling van je klacht?
Dan kun je deze voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel, Postbus 90600, 2509 LP te Den Haag (www.sgc.nl). Tevens kun je jouw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

Herroepen van de bestelling

Kan ik mijn bestelling herroepen? 
Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen, zonder opgave van redenen, de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om je mededeling betreffende je uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Wat zijn de gevolgen van het herroepen van de bestelling? 
Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief de leveringskosten, indien alle artikelen uit jouw bestelling retour komen (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons hebt medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor jouw rekening. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Hoe moet ik de artikelen retour zenden na het herroepen van de overeenkomst? 
Verstuur de artikelen bij voorkeur in de originele verpakking retour en maak gebruik van het retour formulier. Wij vragen je om op het retourformulier in te vullen welke artikelen je retour stuurt en (optioneel) de retourreden door middel van de retourcode. Stop het retour-formulier in de doos en plak de adressticker op de buitenkant van de doos over de oorspronkelijke adressticker.

De retourzending kun je afgeven bij ons in de winkel of anders bij een PostNL punt bij jou in de omgeving indien je in Nederland woont.  Je retour wordt via de hierboven aangegeven vervoerders verzonden naar ons logistieke magazijn. 

Het adres van ons logistieke magazijn is:

Castelijn Mode Beek
t.a.v. Webshop
ordernummer
Markt 71
6191JK Beek
Nederland

 

Cookies

Wat is een Cookie? 
Wanneer je een website bezoekt, wordt er door de server een klein tekstbestand naar jouw browser gestuurd. Deze wordt als het ware op je computer geplaatst. Met als doel dat wanneer je nogmaals dezelfde site bezoekt, de server jou nog herkent. Bijvoorbeeld de taalinstelling of gebruikersnaam die je gekozen hebt. 

Voor meer informatie over Cookies, verwijzen we je naar ons Privacy Statement

Algemeen

Technische instellingen
Onze webshop is voor een optimale gebruikerservaring het best te bekijken in één van de volgende browsers:  Google Chrome, Safari 5.0 of hoger, Internet Explorer 9 of 10 of Firefox 14 en hoger. Het kan dat de kleur van de afgebeelde producten beïnvloed wordt door je beeldscherminstellingen.

Ik ben verhuisd, hoe geef ik mijn nieuwe adres door?
In jouw account kun je zelf je e-mailadres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw adres te wijzigen. 
nb. Reeds gedane bestellingen worden niet automatisch gewijzigd. 

Ik heb een nieuw mail adres
In jouw account kun je zelf je e-mailadres wijzigen door in te loggen met jouw e-mailadres en wachtwoord en naar accountgegevens te gaan. Vervolgens klik je op wijzig gegevens om jouw e-mailadres te wijzigen. 

Ik ben mijn wachtwoord/gebruikersnaam vergeten, wat nu?
Ben je jouw wachtwoord of gebruikersnaam van je account vergeten? Geen paniek, je kunt je wachtwoord of gebruikersnaam opnieuw aanvragen. Je ontvangt hierna een mailtje, met je inloggegevens.

Accepteren jullie cadeaubonnen?
Bij ons in de winkel kun je ook betalen met de Fashioncheque en onze eigen cadeaubonnen. In de webshop kun je helaas niet betalen met cadeaubonnen.

Wat als één van de artikelen niet voorradig is, wanneer krijg ik dan mijn bestelling?
De artikelen die niet op voorraad zijn, kunnen (voorlopig) niet worden uitgeleverd. Het bedrag wat je hiervoor hebt overgemaakt, wordt zo snel mogelijk gecrediteerd. De overige artikelen van jouw bestelling worden naar je opgestuurd.

Wat is wettelijke garantie en is dat hier van toepasing? 
Jazeker. Wettelijke garantie wil zeggen dat je als consument ervanuit kunt gaan dat het product datgene doet wat je er in alle redelijkheid van mag verwachten.